• Ortodonti
 Lingual Ortodonti Tedavisi İstanbul

Lingual Ortodonti Tedavisi İstanbul aramasını yapan ve lingual tedavi için doktor arayışında olan hastalarımıza bazı açıklayıcı bilgiler vereceğiz. Öncelikle Lingual Ortodonti tedavisi hakkında kısaca bahsetmemiz gerek.  Lingual ortodonti tedavisini ortodontist hekiminiz varolan yanlış hizalanma sorunlarınızı düzeltmek için uygular. Lingual Ortodonti tedavisinin farklılık gösteren durumu ise neredeyse tamamen görünmez olmasıdır. Bunun sebebiyse, bazı hastalarımızın dişlerinde görünür tel yada farklı bir nesne olmasından rahatsız olmasıdır. Gelişen teknoloji sayesinde hastalarımız dişlerinde farkedilir yada bariz bir şekilde görünür olmayan tedavi yöntemlerini kullanarak özgüven kaybı yaşamazlar.

Lingual Ortodonti Tedavisi İstanbul - Bilgi

Lingual Ortodonti Tedavisi İstanbul

Lingual braketler, alternatif diş tellerine göre pratik ve kozmetik avantajları olan daha az bilinen bir ortodontik seçenektir. Diğer diş telleri ile bazı benzerlikleri vardır, ancak geleneksel tellerin yerleştirildiği ön yerine dişlerin arkasına takıldıkları için rahatlık, uyum ve sağduyulu olma yönünden bazı farklılıkları vardır. Bu farklılıkları daha derinlemesine inceleyeceğiz ve lingual diş teli takmadan önce hangi faktörlerin dikkate alınması gerektiğini tartışacağız.

Lingual Ortodonti Nedir?

Lingual braketler, yanlış hizalamaları düzeltmek için braketlerin ve tellerin ağza ve dişlere takılmasıyla geleneksel braketlere benzer. Bununla birlikte, lingual braketler neredeyse tamamen görünmez oldukları için farklılık gösterir. Dişlerin ön tarafına değil, dişlerin dile bakan arka tarafına yerleştirilirler. Bu nedenle, lingual braketler, uzun süre geleneksel braket takmak istemeyen ortodontik hastalar için daha gizli bir seçenek sunar. Bu nedenle hem çocuklar hem de yetişkinler için popülerlik kazanıyorlar.

Lingual Braketler Nasıl Yerleştirilir?

Lingual braketlerle kullanılan braketler, dişlerin bir izlenimini kullanarak her hastanın ağzına mükemmel bir şekilde uyacak şekilde özelleştirilmiştir ve yanlış hizalamaları uygun şekilde düzeltmek için her bir dişe takılmalıdır. Benzer şekilde, her bir braketi bağlayan teller, her hastaya en iyi şekilde hizmet etmek için bazı özelleştirme gerektirir. Dirseklerin ve tellerin yerleştirilmesi daha zor olduğundan lingual braketlerin takılması söz konusu olduğunda mükemmel uyuma sahip olmak çok önemlidir. Dişlerin arkasına ulaşmak daha zordur ve ortodontistin çalışması için çok daha az yer vardır. Lingual braketleri düzgün bir şekilde konumlandırmak için, tüm braketler aynı anda onları yerinde tutmak için özelleştirilmiş bir tepsi kullanılarak dişlerin üzerine yapıştırılır. Bunun aksine, geleneksel braketler, her seferinde bir diş olmak üzere ayrı ayrı yerleştirilen standartlaştırılmış braketler kullanır.

Lingual Ortodonti Tedavisi İstanbul - Avantajlar

Lingual ortodonti tedavisi avantajları
Lingual Ortodonti Tedavisi - Avantajları

Pek çok hastanın lingual tellerle bulduğu en önemli avantaj, dişlerini düzeltirken daha sağduyulu davranabilmesidir. Özellikle yetişkinler için yıllarca hacimli metal diş telleri takmak sosyal veya profesyonel durumlarda ideal bir seçenek değildir. Lingual braketler dişlerin arkasına gizlenmiştir ve hastalara metal braketlerin tüm faydalarına aşikar olmadan erişim sağlar.

Neredeyse görünmez olmanın yanı sıra, lingual braketler, rotasyonları düzeltmek, çekim nedeniyle boşlukları kapatmak veya diş yüksekliğini azaltmak gibi karmaşık yanlış hizalamalar söz konusu olduğunda diğer seçenekler kadar etkilidir. Ayrıca, diş teli takılmasından kaynaklanan herhangi bir renk değişikliği veya beyaz lekeler, geleneksel metal veya seramik diş tellerinde olduğu gibi dıştan ziyade dişlerin içinde olacaktır. Lingual braketler ayrıca her hasta için özel olarak uygundur ve bu da daha yüksek düzeyde konfor sağlayabilir.

Lingual Ortodonti Tedavisi İstanbul - Dezavantajlar

Lingual braketler, aşırı veya derin kapanması olan hastalar için bazı sorunlar yaratabilir. Bunun nedeni, aşırı kapanmanın dişlerin arkasındaki braketlere çok fazla baskı uygulayarak çok kolay ayrılmasına neden olabilmesidir. Ortodontistiniz, sizin durumunuzda bunun bir sorun olup olmayacağını size söyleyebilir.

Lingual braketler, özellikle braketler yerleştirildikten sonra hastalar hala ayarlama yaparken, konuşmada bazı zorluklara da neden olabilir. Diş telleri dişlerinizin arka tarafında olduğu için ilk başta biraz alışılmadık gelebilir. Alışıncaya kadar peltek olabilirsiniz çünkü diliniz, eklemlendiğinizde dişlerinizin arkasına temas eder. Ancak bu etki genellikle zamanla ortadan kalkacaktır.

Çoğu diş telinde olduğu gibi, bazı rahatsızlıklar veya yaralar gelişebilir. Dil tellerinde ağrı, özellikle yemek yerken veya konuşurken çoğunlukla dilde hissedilir. Bununla birlikte, telleri ne kadar uzun süre takarsanız, ağrı ve tahriş azalacaktır.

Lingual Ortodonti Tedavisi İstanbul - Önemli Faktörler

Lingual Ortodonti Tedavisi

Her ortodontik seçenekte olduğu gibi, hastaların kendi kişisel tercihlerini ve yaşam tarzları için en iyi olanı düşünmeleri gerekir. Metal diş tellerinde olduğu gibi, sert, gevrek veya çok yapışkan yiyecekler dahil olmak üzere, dil diş telleriyle yemekten kaçınmanız gereken belirli şeyler vardır. Dişlerinizin arkasında kalan yiyecekleri temizlemek ve durulamak için fazladan çaba sarf edebilirsiniz. Bu sizin için sorun yaratacaksa, Invisalign gibi başka bir seçeneği değerlendirmek en iyisi olabilir.

Dikkate alınması gereken bir diğer faktör, lingual braketlerin genellikle geleneksel diş tellerinden daha pahalı olmasıdır. Bu, lingual diş telleri ile gerekli olan ve her braketi her dişe mükemmel bir şekilde uydurmak zorunda olan özelleştirmenin bir yansımasıdır. Diğer diş teli seçenekleri daha standart hale getirilerek uzun vadede daha ekonomik hale gelir.

Dil tellerinin takılması gereken süre hastadan hastaya değişir. Çoğu insan, istenen sonuçları elde etmeden önce bir ila iki yıl arasında takacaktır. Aşırı durumlar daha uzun sürebilir. Bunları taktığınız süre boyunca, ayarlamalar için birkaç ayda bir düzenli ziyaretler gerekli olacaktır. Lingual diş teli takmak için gereken süre genellikle geleneksel diş telleriyle eşittir.

Lingual Ortodonti Tedavisi - Merak Edilenler

Lingual ortodonti tedavisi hakkında bilgiler
Lingual Ortodonti Tedavisi - Merak Edilenler

Lingual Braketler Nasıl Çalışır?

Her insan sağlıklı ve güzel bir gülüşe sahip olmak ister, Bununla birlikte, çoğu geleneksel metal braketlerin görünüşünden hoşlanmıyor. Göze çarpan ortodontik çalışmanın dikkatleri üzerine çektiği fikri, imajlarının bilincinde olan gençler ve genç profesyoneller için pek de uygun değildir. Bu, diş hizalamasını düzeltmek için görünmez seçeneklerin artan popülaritesine yol açmıştır.

Lingual braketler, geleneksel metal braketlerle aynı bileşenleri paylaşır, ancak bunlar dişlerin arkasına veya dişlerin yan tarafına takılır. Dişlerin arkasına gizlenmişler ve diş tellerini neredeyse görünmez hale getiriyorlar.

Lingual braketler hakkında en sık sorulan sorulara yanıt almak için okumaya devam edebilirsiniz.

S: Lingual Braketler nedir ?
C:
Yaygın olarak “iç” diş telleri olarak da bilinen lingual braketler, dişlerin hizasını sabitlemek için kullanılan braketlerin, tellerin ve elastik bantların dişlerin arkasına takıldığı ortodontik bir tedavidir. Lingual braketler, benzersiz diş yanlış hizalama durumları için özel olarak üretilmiştir.

Ortodontist, dişlerinizin doğru bir izlenimini veya dijital taramasını oluşturur ve buna dayanarak telleri ve braketleri dişlerinize rahatça uyacak şekilde özelleştirir. Diş telleri sıkılır ve dişlerinizi kademeli olarak istenen pozisyona getirecek şekilde ayarlanır.

Braketlerin ve tellerin yerleştirilmesi zor olabileceğinden, lingual braketlerin kurulumunda mükemmel uyumu elde etmek çok önemlidir. Bunun nedeni, dişlerin arkasına ulaşmanın zor olması ve ortodontistin çalışması için sınırlı yer olmasıdır. Diş tellerini düzgün bir şekilde yerleştirmek için braketler, dişleri yerinde tutmak için özel yapım bir tepsi kullanılarak yapıştırılır (braketlerin her bir dişe ayrı ayrı yerleştirildiği geleneksel diş tellerinin aksine).

Biri ağzınıza bakarsa, cihazlarınızı (özellikle alt dişlerinize takılı olanlar) görebilir, ancak kolayca tespit edilemezler. Dişlerinizin önünde görünür metal işçiliği olması, görünüşünüz hakkında bilinçli hissetmenize neden oluyorsa, o zaman lingual teller sizin için en iyi seçenek olabilir.

Lingual Ortodonti Tedavisi - Kimler İçin Uygundur ?

Lingual braketlerin sizin için en iyi seçenek olup olmadığını anlamanın tek yolu ortodontistinize danışmaktır. Genel olarak, lingual braketler hizalama sorunlarını düzeltmede geleneksel diş telleri kadar etkilidir. Ancak lingual braketler herkes için uygun olmayabilir. Derin ısırık vakaları olan kişiler, parantezlerin daha sık ortaya çıkmasıyla ilgili sorunlar yaşayabilir.

İlk randevunuz sırasında ortodontistiniz diş durumunuzu kontrol edecek ve değerlendirecektir. Daha sonra ihtiyaçlarınıza en uygun tedavi seçeneğini sizinle görüşeceklerdir. Dil telleri almaya karar verdiyseniz, ortodontistinizi önceden bilgilendirin.

Lingual Braketler yaşam tarzınızı nasıl etkiler ?

Bu diş telleri geleneksel diş tellerinden daha ince olabilir, ancak bu onların kırılmaz oldukları anlamına gelmez. Diş teli takanların tedavi sırasında ortodontiklerine zarar vermemek için belirli yiyeceklerden kaçınmaları gerekir.

Teller bükülmeye yatkın hale gelebilir, bu nedenle teli bükebilecek / kırabilecek sert veya çiğneme gerektiren yiyeceklerden kaçınmak en iyisi olabilir. Nazik fırçalama ve diş ipi kullanımı da bir zorunluluktur ve dişler arasında plak oluşumuna neden olabilecek yiyecek parçacıklarını çıkarmak için günde en az iki kez yapılmalıdır.

Güç uygulamak ve dişleri doğru pozisyona getirmek için elastik bantların kullanılması gerekebilir. Ortodontistiniz elastik bantları uygulamanın doğru yolunu gösterecektir. Lastik takmanız gerektiğinde, istenen sonuçları elde etmek için bunları kullanırken gayretli olmanız gerekir. Ağzınızı açtığınızda kırılmalarını önlemek için yemek yerken ve fırçalarken çıkarmayı unutmayın.

Bu telleri taktığınız veya ayarladığınız ilk birkaç gün boyunca ağzınızda biraz rahatsızlık hissetmeyi bekleyin. Bu tamamen normaldir. Soğuk yiyecekler içebilir ve daha iyi hissetmek için reçetesiz satılan ağrı kesici ilaçlar alabilirsiniz.

Lingual Ortodonti Tedavisi - Yiyecekler

Tedavinin diyetleri üzerindeki etkisinden endişe duymak, diş teli kullananların en yaygın endişelerinden biridir ve dil teli takanlardan hiçbir farkı yoktur. Diş tellerini takmanın ilk birkaç haftasında belirli yiyecekleri atlamanız gerekebilir, ancak yine de tadını çıkarabileceğiniz çok sayıda lezzetli yemek vardır. Ayrıca şekeri düşük olan ve çok fazla çiğneme gerektirmeyen yiyecekleri seçmek en iyisidir.

Aşağıda göz önünde bulundurabileceğiniz bazı seçenekler bulunmaktadır:

Pudingler
Krep
Makarna
Pirinç
Ekmek
Çorba
Peynir
Patates püresi

Braketinize zarar verebilecek ve sizi ortodontistinize plansız bir ziyarete gönderebilecek aşağıdaki yiyeceklerden kaçının:

Meyan kökü ve sert rulolar gibi çiğneme gerektiren yiyecekler
Ciklet, karamel ve çiğneme gerektiren çikolatalar gibi yapışkan yiyecekler